Boligforeningen AAB
Afdeling 16

Som PDF Fil

Referat af medlemsmødet i AAB afd. 16 den 16. maj 2013



Dagsorden:


  1. Valg af dirigent

  2. Beretning

  3. Regnskab 2012

  4. Budget 2014

  5. Indkomne forslag

  6. Valg til afdelingsbestyrelse

  7. Evt.


Ad. 1 Valg af dirigent


Preben Rasmussen blev valgt. Dirigenten konstaterede at medlemsmøde var rettidigt indkaldt. Der er 20 stemmeberettiget beboere til stede. Der er 2 stemmer pr. lejlighed.


Ad. 2 Beretning


Formanden Frank Petersen gennemgik beretningen.


Spørgsmål til beretning:

 

  • Har man diskuteret muligheden for skråparkering? Det vil genere beboerne i stuelejligheder, derfor er det ikke aktuelt pt.


  • Kan man bruge noget af overskuddet i foreningen til at lappe huller i lofterne i kælderrummene? Spørgsmålet blev henvist til drøftelserne om Drifts- og vedligeholdelsesplanen.


  • En beboer fortalte, at når det regnede meget kraftigt, var taget utæt. Mureren har været deroppe, men hvis der stadig er problemer i forbindelse med kraftig regnvejr, må beboeren sige det på kontoret, så det kan blive undersøgt.


  • Køkkentrapperne er kun blevet lakeret op til 1. sal.

  • Køkkentrappen ved vaskeriet er blevet slebet og ikke lakeret, det bliver taget op med maleren.


Beretningen blev enstemmigt vedtaget.


Ad. 3 Regnskab 2012


Preben fremlagde regnskabet.


Udskiftning af stofledningen i lejligheder. Der er blevet gjort i 2. sals lejligheder og de bliver også udskiftet i flyttelejligheder.


Vi fortsætter med udskiftning i 1. og st. lejligheder. Hvis der er nogle beboere, der oplever problemer med strømmen, skal de sige til bestyrelsen, så kan elinstallationerne blive gennemgået og udskiftet, hvis det er nødvendigt.


Ad. 4 Budget 2014


Preben fremlagde det udsendte regnskabet.


Der er budgettet med en huslejen nedsættes med 3 pct. I 2014, årsagen er et fald i udgifterne til blandt andet renovation. 


Budgetteret med opstilling af nyt legeredskab i Lille gård.


Udlejning af banken. Der blev stillet spørgsmål om at opdele banken i mindre lejemål.


Bestyrelsen tror, ikke det vil være en fordel, idet der er mange mindre ledige lejemål på Frederikssundsvej, der også står ledige. Samtidigt har det ikke været let at udleje de mindre lejemål, når de har været ledige. 


Der var ingen bemærkninger til budgettet.


Det blev enstemmigt vedtaget.


Ad. 5 Indkomne forslag


a.       Forslag om ændring af beløbsgrænsen for individuelle moderniseringer af bad og køkken til 150.000 kr. (finansiering via kreditforening).


Stemmer for: 40                      Stemmer imod: 0                       Stemmer ikke: 0


Forslaget blev vedtaget


b.      Vedligeholdelsesreglement for Afd. 16.


Der er indføjet nogle tilføjelser, som Frank gennemgik.


Tilføjelser:

Der kan installeres ekstra el kontakter, som dækkes af foreningen.

At foreningen hæfter for, at der toilet i lejligheden.

At nedslidning af dørtrin er misligholdelse – og tidligere lejer hæfter for det.

At køkkenelementer, der er mere end 10 år gamle, må males og det kan dækkes af vedligeholdelseskontoen. Det gælder også for de indbyggede skabe.


Stemmer for: 40                      Stemmer imod: 0                       Stemmer ikke: 0


Forslaget blev vedtaget


Ad. 6 Valg til afdelingsbestyrelsen


Preben Rasmussen afgår – genopstiller – blev valgt.


Lena Nielsen og Birgitte Høgh er på valg – genopstiller og blev valgt.


Flemming Thyge og Britt Grønbech er på valg – genopstiller og blev valgt.


Ad. 7. Evt.


Opstilling af træer på hjørnet af Frederikssundsvej – det må vi ikke for kommunen.

Vedligeholdelse af utætte af vinduer. Tætningslisterne kan blive udskiftet. Henvendelse på kontoret.

Afspærringen ved passagen mangler, afspærring bliver opsat igen.

Gynger i Storegård – smøring af gynger – gyngestativet bliver udskiftet – og der kommer også en lille junior gynge.

Udskiftning af borde og stole i vaskekælderen i forbindelse med udskiftning med vaskemaskiner i 2014.

Forslag til at der bliver sat nogle blomster i området ved området ved 128 A og B.

Check af vinduer – de steder, hvor der er behov for det.


Referant: Birgitte Høgh